Terugblik CK enkel, herendubbel en damesdubbel

De clubkampioenschappen enkel, herendubbel en damesdubbel zitten er weer op. Tijd voor een terugblik.

Na een aantal jaar waarin alle onderdelen van de clubkampioenschappen tegelijk werden afgewerkt is het gemengd dubbel dit jaar weer in de eerste week van september op de kalender gekomen. De tweede helft van juni ging het om de titels in het enkelspel, herendubbel- en damesdubbelspel. Het aantal deelnemers laag fors lager dan we zijn gewend, mede als gevolg van een aantal blessures en vroege vakantiegangers. Desondanks mochten we ook enkele speelsters begroeten die hun debuut maakten. Dat is altijd een leuke en goede ontwikkeling.

Zij die er wel bij waren, streden twee weken lang fel om de zo begeerde titels. Waarbij het met name in de damesdubbel 7 de spanning groot was. De strijd om de halve finaleplaatsen werd in een enkel geval zelfs op 1 game beslist. Maar ook in de andere onderdelen was het spannend en waren er soms verrassende uitslagen. Eén van de hoogtepunten was ongetwijfeld het duel tussen Jeffrey en Co, waarbij maar weer eens bewezen werd dat tennis een prachtige sport blijft voor jong en oud(er).

Het weer was tijdens het hele toernooi geweldig met soms (sub)tropische temperaturen. Het was dan ook jammer dat de Tropical Party bij gebrek aan belangstelling niet door kon gaan. Zoals ieder jaar moest een aantal deelnemers tijdens het toernooi opgeven door blessureleed. Laten we hopen dat Erik, Louise en Berend niet al te lang buitenspel staan.

En de titels gingen dit jaar naar:

HE 6: Jeroen

HD 6: Jeroen & Arnoud